Ekonomi

Avrupa Çin’in elektrikli araç tarifesinin etkisiyle karşı karşıya, otomobil üreticileri diken üstünde

Avrupa Komisyonu’nun Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara (EV) gümrük vergisi getirmesi, başta Almanya olmak üzere Avrupalı otomobil üreticileri arasında önemli bir endişeye yol açtı. Yüzde 38.1’e kadar çıkabilen ve milyarlarca avroya denk gelen tarifeler Temmuz ayından itibaren yürürlüğe girecek.

Potansiyel maliyet artışına rağmen, Nio ve BYD gibi Çinli otomobil üreticileri Avrupa’ya ihracat yapmaya devam edeceklerini ve bazılarının tarifeleri aşmak için bölgede otomobil üretmeyi planladıklarını belirtti.

İlgili Makaleler

BMW CEO’su Oliver Zipse karardan duyduğu memnuniyetsizliği dile getirerek bunun “gidilecek yanlış yol” olduğunu belirtti. Tarifeler, Çin’deki Avrupalı işletmeleri ve Çin yapımı otomobil ithalatını etkileyecek bir ticaret savaşını tetikleyebilir. Özellikle BMW, Volkswagen ve Mercedes-Benz’in satışlarının önemli bir bölümünü Çin pazarına bağımlı olarak gerçekleştirdiği Alman otomobil üreticileri için riskler oldukça yüksek.

Çarşamba günü yapılan açıklamanın ardından Volkswagen’in hisseleri %1,2, BMW’nin hisseleri %0,9 ve Mercedes-Benz’in hisseleri %0,5 oranında düştü. Pekin’in misilleme yapma ihtimali, Çin’deki Avrupalı üreticilerin karlarına zarar verebileceği ve elektrikli araçlara geçişlerini engelleyebileceği için endişe yaratıyor.

Şansölye Olaf Scholz, bu tür önlemlerin olumsuz sonuçlarını vurgulayarak izolasyonculuğa ve yasadışı gümrük engellerine karşı uyarıda bulundu. Hem Volkswagen hem de Mercedes-Benz tarifelere karşı uyarıda bulunarak sektör için yarardan çok zarar getirebileceğini öne sürdü.

Tarifeler, Avrupa pazarı için Çin’de otomobil üreten Avrupalı otomobil üreticilerini de etkileyecek. Renault’nun Çin’de üretilen Dacia Spring EV’sinin %21’lik bir gümrük vergisiyle karşılaşması muhtemel. Ayrıca Tesla ve BMW, Çin yapımı elektrikli araçları Avrupa’ya ithal ediyor.

Otomobil endüstrisinin özellikle elektrikli araçlar için Çin menşeli bileşenlere olan bağımlılığı durumu daha da karmaşık hale getiriyor. BMW’nin CEO’su geçtiğimiz ay, Çin kaynaklarına olan bağımlılık nedeniyle bir ticaret savaşının Avrupa’nın elektrikli araçlara geçişini tehlikeye atabileceği konusunda uyarıda bulundu.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu