Ekonomi

Meta, Messenger ve Marketplace için AB’nin ‘geçit bekçisi’ atamasına meydan okuyor

Meta Platformları Inc (NASDAQ: META ). Avrupa Birliği’nin Messenger ve Marketplace platformlarını “bekçi” hizmetleri olarak sınıflandırmasına itiraz etti. Böylece Meta, AB’nin çevrimiçi hizmetlere ilişkin sorumlulukları ve kısıtlamaları belirleyen yeni kurallarına meydan okuyan ilk büyük teknoloji şirketi oldu.

Eylül ayında AB, büyük teknolojiye yönelik son baskılarının bir parçası olarak, dünyanın en büyük altı teknoloji şirketi tarafından yürütülen 22 “bekçi” hizmetini belirledi. Bu hizmetler artık Dijital Piyasalar Yasası (DMA) kapsamındaki yeni düzenlemelere tabi olacaktır. DMA, büyük teknoloji şirketleri ile onların küçük rakipleri arasında daha istikrarlı bir rekabet ortamı yaratmak için tasarlandı.

Facebook, Instagram, Marketplace ve WhatsApp dahil olmak üzere Meta’nın dört platformu DMA kapsamında kapı denetleyicileri olarak belirlendi. Ancak daha önce Facebook olarak bilinen şirket, şimdi Messenger ve Marketplace’in DMA kapsamındaki sınıflandırmasının hukuki yönlerine ilişkin açıklama arıyor.

Bir şirket sözcüsüne göre bu itiraz, Meta’nın DMA’ya uyma konusundaki kararlılığını zayıflatmıyor. Şirket, uyumlaştırmaya hazırlık amacıyla Avrupa Kurulu ile aktif olarak çalışmaya devam etmeyi planlıyor.

Şirket ayrıca Facebook, Instagram ve WhatsApp için kapı bekçisi tanımlarına itiraz etmeyeceğini duyurdu. Meta, tüketiciden tüketiciye bir hizmet olan Marketplace’in çevrimiçi aracılık hizmeti tanımını karşılamadığını savunuyor. Benzer şekilde Facebook’un sohbet işlevi olan Messenger’ın da ayrı bir varlık olarak sınıflandırılmaması gerektiğini savunuyor.

DMA, Microsoft (NASDAQ: MSFT), Elma (NASDAQ: AAPL), Alfabe (NASDAQ: Google) Google, Amazon (NASDAQ: AMZN ), Meta ve ByteDance’ın TikTok gibi şirketlerin platformlarında üçüncü taraf uygulamalara veya uygulama mağazalarına izin vermesini zorunlu kılıyor. Ayrıca kullanıcıların varsayılan uygulamalardan rakip uygulamalara geçişini kolaylaştırmaları gerekiyor.

AB antitröst düzenleyicileri şu anda Microsoft’un Bing ve Apple’ın iMessage’inin bu yeni kurallara uyması gerekip gerekmediğini araştırıyor. Hem Microsoft hem de Google, DMA atamalarına itiraz etmeyeceklerini belirtirken kaynaklar, TikTok’un itirazda bulunacağını iddia ediyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu